24 Mayıs 2013 Cuma

TENERE 660 - 20.000 Km Bakımı

Merhaba,

Motosikleti aldığım günden bu güne 2000 km'nin üzerinde kullanmışım. Bunun içinde Fethiye-Kaş ve Fethiye-Datça eğitim sürüşleri de var. Bir yandan motosikleti tanıma süreci, bir yandan eğitim epey zorlandım. Motosiklet bakımından sonra sanki motosiklet de ben de rahatladık. Şimdi daha hakim kullanabiliyorum. Motosikletin gaza ve frene gösterdiği tepki sürüşü kolaylaştırıyor. Bu yüzden ustanın da tavsiyesi ile bakımdan sonra korkma 15-20 bin km sür denilen XT660Z Tenere'm için her 5 bin km'de bir bakım kararı aldım.




Arka fren bitik kullanmışım meğersem, daha çabuk durabiliyormuş motor :)). Brenta balata. 
Motul zincir yağı ile zinciri her 300-500 km de bir yağlıyorum. Ustadan bu konuda övgü aldım. 
(Kaşlı Motor - Fethiye Necmi Usta)



Motorun sesi güzelleşti 2 litre 15-50 Shell Ultra yağ koyduk. Yağ Filtresi değiştirildi "EMGO".
Hava filtresi temizlendi, önlere 2 adet led gündüz farı eklendi, arka bagajlara reflektör yapıştırılarak, görünürlük arttırıldı.

.

Motorsikletin radyatörünü boşalttık ve organik antifiriz koyduk. Neye yaradığını bilmesem de organik kelimesi sempatik geldi. Ön farın lambasını daha güçlü olanı ile değiştirdik. "Osram H7 Silverstar %50 fazla ışık"  gerçektende kısalar fark etti yolu epey aydınlatıyor.

Bujilerim iridyum bujiymiş, yakıt konusunda 100 km'de 5 litre civarı yakıyor. Yüksek devirli kullanımlarda 6 litreye kadar çıkıyor.
Sonuç olarak; trafikte çok daha farkedilir olduk, motosiklet hızlanma ve durmaya karşı daha hızlı tepki verir oldu. A'dan Z'ye yola hazır hale geldik. Şimdi 31 Mayıs İzmir 1 gün Özhan'la kaldıktan sonra oradan Assos'a gitmeye ve 1 gün kaldıktan sonra Assos'dan 600 Km 1 günde Fethiye'ye dönmeye hazırım.

Ezgin TAN - 27/05/2013 - Fethiye

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder